پنجشنبه 01 آذر 1403

برگزاری نخستین دوره تخصصی آموزشی مروجین و مدیران عامل کنسرسیوم های صادراتی کشور

  • 1403/03/26 - 06:24
  • - تعداد بازدید: 63
  • - تعداد بازدیدکننده: 63
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZYYe
به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران صورت گرفت؛

برگزاری نخستین دوره تخصصی آموزشی مروجین و مدیران عامل کنسرسیوم های صادراتی کشور

امروزه در اکثر کشورهای جهان، صنایع کوچک و متوسط از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تولید صنعتی و ارائه خدمات در حال نقش‌آفرینی هستند و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش‌افزوده دارند


امروزه در اکثر کشورهای جهان، صنایع کوچک و متوسط از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تولید صنعتی و ارائه خدمات در حال نقش‌آفرینی هستند و  سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش‌افزوده دارند
و با استفاده از رو‌ش‌هایی مانند شبکه‌سازی که منجر به کاهش محدودیت‌ها و توانمندسازی واحدهای کسب و کار می‌شود،امکان رشد و توسعه اقتصادی بیش از پیش را فراهم آورد
با ارائه محصولات به بازارهای گسترده‌تر از طریق صادرات، تولید داخلی می‌تواند افزایش یافته و تولیدکنندگان کالاها و خدمات بدون مواجه شدن با محدودیت بازار به نقطه بهینه تولید اقتصادی دست یابند. توسعه صنعتی نیز با توجه به افزایش تولید و تخصصی شدن عملیات شرکت‌ها در بازارهای مختلف تحقق خواهد یافت.

یکی از روش‌های شناخته شده برای فعالیتهای توسعه ای در بازار «ایجاد و حمایت از تشکل‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی» است که در بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده و در قوانین موجود برای آنها لایحه حمایتی تدوین شده و با حمایت‌های مناسب صورت گرفته، شاهدیم که توان صادراتی شرکت‌های عضو این کنسرسیوم‌ها تا چند برابر افزایش یافته است.
با همکاری در درون یک کنسرسیوم صادراتی بسیاری از مشکلات مربوط به SME ها مرتفع خواهد شد. این همکاری مزایایی از قبیل موارد زیر را به دنبال خواهد داشت:

کاهش ریسک و هزینه‌های ورود به یک بازار ناشناخته و عدم توفیق در آن

بهبود بهره‌وری و حاشیه سود از طریق صرفه‌جویی‌های حاصل از هم‌افزایی اعضا

افزایش اثربخشی با تولید در مقیاس‌های اقتصادی، افزایش توان جذب منابع‌انسانی متخصص، و استفاده از منابع مالی، و تسهیم اطلاعات و تجربیات

انباشت دانش با دستیابی به مجموعه‌ای غنی از تکنولوژی نرم‌افزاری و دانش تولید و مدیریت

همچنین تجربه سایر کشورها نشان داده که اعضای کنسرسیوم‌های صادراتی:

- دو برابر سایر کسب و کارها صادرات داشته‌اند.

- در تعداد بیشتری از بازارهای صادراتی حضور یافته‌اند.

- نسبت به کسب و کارهای انفرادی، رشد بیشتری داشته‌اند.

- توانسته‌اند دانش خود را در چندین حوزه مختلف بهبود داده و استانداردهای مشخصی را اجرا نمایند.

- تعامل بهتری با سازمان‌های دولتی پیدا کرده و به منابع مالی با سهولت بیشتری دست یافته‌اند.

  • گروه خبری : اخبار استانی,گروه اسلایدر سمت چپ,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 27986
کلمات کلیدی
مهدی  کیانپور اتابکی
خبرنگار

مهدی کیانپور اتابکی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب